Lokale tijd: 

26 september.

Bellingham - Marysville.


Vandaag hebben we een laatste serieuze rit voor de boeg.
We rijden via een ommetje naar Marysville, we volgen de kustlijn en rijden via kleine eilandjes steeds verder zuidwaarts. Het weer ziet er voorlopig niet goed uit, vrij zware mist hangt over het land. De vooruitzichten zijn wel gunstig, maar zo te zien zou het wel een hele tijd kunnen duren eer de mist verdwijnt. Dan maar genieten van wat er zich naast de weg bevindt.
Een vliegtuig mèèr of minder langs de kant van de weg neer zetten dat is voor de Amerikanen geen probleem. Hieronder twee Intruders nabij een "Naval Base".



Even verder staat er alweer een hoop metaal in de tuin, maar dit keer wel van een heel ander kaliber, wel heel mooi gedaan.



Alleen jammer dat er van die fantastisch mooie kust vandaag niks te merken valt.
Het is rond het middaguur als we in het kuststadje "Clinton" aankomen. Hier gaan we de ferrie nemen naar "Mukilteo", heel ver is het niet amper 10 minuten varen.

Het vertrek.





Alain op èèn van zijn meest geliefkoosde plaatsjes: de rand.



Middag, nog steeds hangt er die hardnekkige mist, het verpest ons hele uitzicht.



Betrapt!!



Bijna aan de overkant krijgen we het gezelschap van een speedboat.



Eens aangemeerd gaan we op zoek naar een eetgelegenheid. In de buurt is een "Applebee·s. Dit is een keten die ook wel fastfood serveert, maar wel van een veel beter niveau, we eten er alledrie iets verschillend, geen van ons heeft te klagen, alles is lekker.

Inmiddels is het 14u en hoog tijd om even door te rijden naar Everett, hier staan de grote Boeingfabrieken. En groot zijn ze, even wat cijfermateriaal.
Het gebouw is het grootste ter wereld kwa volume-inhoud: 13.385.378 m³ en een oppervlakte van 399.480 m²
Er werken maar liefst 40.000 mensen.
We kopen ticketjes voor de rondleiding maar helaas zullen jullie hier geen beelden van zien. Het is namelijk ten strengste verboden om foto's te nemen, meer nog, je mag zelfs je GSM niet meenemen. Je bent verplicht van alles in een "locker" te plaatsen, na de rondleiding kan je dan je spullen ophalen.
Geen moment wordt je alleen gelaten.
De rondleiding was indrukwekkend, alle 6.000.000 stukjes van de Boeing 747 worden precies in elkaar gezet. Tevens worden er ook de 767, 777 en 787 in elkaar gezet. O.a. de 777 en 787 komen zelfs van een lopende band.
Na ongeveer 1u30 komen we opnieuw aan op onze startplaats, we kunnen nu onze spullen terug ophalen. Wat later kunnen dan via het panoramisch dak een kijkje nemen op de fabriek.

De imense fabriek met de haldeuren.



De Dreamlifter is een omgebouwde 747, veel zijn er niet van gefrabriceerd, maar hier, op de site, staan er toch twee.



Rond 5u vertrekken we naar het motel. Amper 15 minuutjes later kunnen we al beginnen met inchecken en nog een tiental minuten later zijn we reeds op pad om de Outletstore te verkennen.
Er worden al wat inkopen verricht, tijd gewonnen voor morgen, dan brengen we hier de hele dag door om dan nadien door te rijden naar Seattle.

Groetjes.

Dirk, Anne en Alain.

<< vorige      ---        volgende >>